Rozwój innowacji spożywczych dla dużej firmy w wykonaniu studentów? Ze świetnym rezultatem!

Pod koniec czerwca 2018 roku, firma Żabka Polska, w kooperacji ze Spółką Celową Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, zakończyła realizację drugiej edycji projektu „Kreatorzy Produktu”. 7 studenckich zespołów, w ciągu zaledwie 8 tygodni opracowało – według własnego pomysłu – koncepcje technologiczne i rynkowe, jak i zaawansowane prototypy innowacyjnych produktów spożywczych z kategorii Quick Meal Solutions. W procesie nie zabrakło regularnego wsparcia ekspertów z ramienia Żabki oraz Spółki Celowej.

W tej edycji, istotnym i unikalnym elementem było zaangażowanie studentów dwóch poznańskich uczelni – Uniwersytetu Ekonomicznego oraz Uniwersytetu Przyrodniczego. Efekt? Podczas finałowej prezentacji zespołów przed kierownictwem firmy Żabka, od autorów pomysłów zostały zakupione prawa do aż trzech spośród wszystkich projektów. Produkty te będą dalej rozwijane i dopracowywane przez firmę i najprawdopodobniej zostaną wdrożone do produkcji i sprzedaży. Autorzy zakupionych projektów będą uczestniczyć w procesie wdrożenia wewnątrz firmy, a autorki najlepiej przygotowanego projektu zostały zaproszone na półroczny staż w firmie.

Wszystkie projekty łączył profesjonalizm, bardzo dobre dopasowanie rynkowe, pełna gotowość technologiczna jak i bardzo wysoka innowacyjność. To rozwiązania o zupełnie nowym podejściu do produktu w obrębie swojej kategorii, a wypracowane zostały w zaledwie dwa miesiące, przez zespoły składające się wyłącznie ze studentów, w znacznej większości pierwszego stopnia studiów. Świetny rezultat!

Jaki z tego wniosek? Odpowiednio sformułowany i zarządzany proces, uwzględniający silne wsparcie eksperckie w zakresie technologii, rynku jak i motywacji, pozwala uwalniać ogromny potencjał tkwiący w studentach! Jak się przekonaliśmy, są to osoby o bardzo dobrej orientacji rynkowej, które w lot odnajdują się w realiach korporacyjnych i dostarczają bardzo dobrze dopracowane, przemyślane rozwiązania. W połączeniu z otwartością firmy na innowacje i jednoczesnym dzieleniem się wiedzą rynkową i doświadczeniem, powstawać mogą naprawdę niesamowite, nowatorskie rozwiązania.

W ilu innych gałęziach gospodarki poza branżą spożywczą można skutecznie zastosować ten model pracy nad innowacjami?

Zobacz dyskusję w LinkedIn